UKAS CADANG ANJUR PERTEMUAN WAN JUNAIDI DENGAN MEDIA

30/01/2024 06:52 PM

KUCHING, 30 Jan (Bernama) -- Unit Komunikasi Awam Sarawak (UKAS) bercadang menganjurkan pertemuan antara Yang Dipertua Negeri Sarawak yang baharu Tun Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar dan pengamal media negeri tidak lama lagi.

Timbalan Menteri di Jabatan Premier Sarawak (Hal Ehwal Koporat, Penerangan dan Unit Komunikasi Awam Sarawak) Datuk Abdullah Saidol berkata pertemuan itu akan memberi peluang buat pengamal media mengenali Wan Junaidi secara lebih dekat.

"Semalam saya  sempat  berjumpa dengan Tuan Yang Dipertua Negeri (Wan Junaidi) secara peribadi dan memaklumkan bahawa kita (pengamal media) akan sentiasa beri kerjasama yang terbaik.

"Insya-Allah dalam masa terdekat Tun akan mengambil kesempatan untuk berjumpa dengan semua pengamal media secara santai selain mewawancara beliau, UKAS akan mengatur pertemuan itu," katanya selepas menghadiri kempen derma darah anjuran UKAS dan Unit Hal Ehwal Agama-Agama Lain (UNIFOR) di sini, hari ini.

Sementara itu, Pegawai Perubatan Hospital Umum Sarawak Dr Lu Siew Ling yang ditemui semasa menghadiri kempen berkata bekalan darah di hospital Sarawak kini berada pada tahap selamat, namun pihaknya masih memerlukan kerjasama orang ramai untuk terus tampil menderma darah dari semasa ke semasa.

Beliau berkata ini kerana pihak hospital memerlukan bekalan sekurang-kurangnya 70 hingga 75 beg darah setiap hari dengan setiap beg-beg darah berkenaan mempunyai tarikh luput sendiri, dan Bank Darah di Hospital Umum Sarawak amat mengalu-alukan kehadiran penderma secara Walk-In dari Isnin hingga Jumaat.

-- BERNAMA