KUCHING PILIHAN YUNA UNTUK KONSERT JELAJAH ASIA

09/10/2023 08:40 PM

KUCHING, 9 Okt (Bernama) -- Pemilihan bandar raya Kuching sebagai pentas ‘Yuna Asia Tour’ adalah langkah berani dan tepat bagi Yunalis Mat Zara’ai atau Yuna, terus melebarkan sayapnya di seluruh Malaysia khususnya di wilayah Borneo. 

Melawan ‘arus’ dengan tidak memilih Kuala Lumpur sebagai lokasi konsert besar itu, penganjur RK LiveAsia dan Icon Entertainment yakin jelajah berlangsung pada 27 Okt di Hikmah Exchange, di sini akan mendapat sambutan luar biasa susulan imej dan ‘kuasa’ Yuna yang tidak asing lagi dalam arena muzik tempatan. 

“Ini Yuna, seperti istimewanya wanita yang berhati besar membawa jauh karyanya mengembara ke pelbagai pelusuk dunia, kami percaya Kuching akan menyaksikan sebuah persembahan hebat daripada beliau,” menurut penganjur konsert dalam kenyataan hari ini. 

Selain Kuching, konsert jelajah berkenaan turut diadakan di Tokyo, Jepun pada 16 Okt dan Singapura pada 18 Okt ini.

‘Yuna Asia Tour’ di Kuching bakal mencipta detik indah tersendiri antara Yuna dan peminat yang merindukan penampilan beliau di pentas tanah air sekali gus, mempamerkan kredibiliti seninya.

Setelah beberapa tahun berkecimpung dalam industri muzik, hasil yang dituai anak kelahiran Kedah itu ternyata cukup manis dengan kolaborasi lagu bersama beberapa figura tersohor seperti Usher dan Jay Park.

Dilihat tepat pada masa serta seiring dengan pelancaran album kelimanya ‘Y5’, Yuna bersedia bertemu peminat di Malaysia yang sentiasa menyokong perjalanan karier seninya dari zaman MySpace hingga ‘dipinang’ komposer terkemuka antarabangsa David Foster untuk bernaung di bawah Verve Music Group.

Bintang berusia 37 tahun itu tidak akan menghampakan penonton di pentas Hikmah Exchange apabila bakal mendendangkan ‘buah tangan’ hitnya, sama ada dalam bahasa Inggeris atau Melayu seperti Hello’, ‘Lullabies’, ‘Dan Sebenarnya’ dan single terbaharunya, ‘Masih Sunyi’.

Pembelian tiket bermula 2 Okt lepas dengan harga bermula RM250. Maklumat lanjut mengenai ‘Yuna Asia Tour’, boleh melayari https://www.ticket2u.com.my/event/32887

-- BERNAMA